Torsdag, skapandets dag!

Soldnedgång Fränsta ~~




Ja jag har ju min inriktning på torsdagar, vilket betyder att jag har skapande, och de här veckorna har vi varit inne på keramiken. Än så länge har jag bara gjort en mugg med ett enhörningshuvud, har inte hunnit bränna den än dock, så bild på det kommer senare. Just nu håller jag på med en tekanna, och det var ju lättare sagt än gjort kan jag säga. Kan väl inte vara så svårt tänkte jag, bara ringa själva kannan och sen rulla ihop en pipa osv.. Pipan fick jag göra om fyra gånger tror jag, suck. Men det börjar ta sig nu. Nästa gång ska jag banne mig bli klar och hinna måla den, sen ska även den brännas. Vet inte hur jag ska måla den än dock, det återstår att se.

Jag kom hem lite senare än vanligt idag, eftersom jag var så entusiastisk och inne i det jag höll på med (tekannan), och jag hatar att avbryta mitt i ett projekt, blir så jobbigt och tråkigt att fortsätta på det nästa gång då om man inte känner sig riktigt klar. Men men, bara handtaget kvar nu så.

När jag kom hem hade ju käraste plutten både bäddat sängen, diskat och tvättat! Och påbörjat maten, så jag tog över där och gjorde klart våran älskvärda ost - och - skinksås. Perfekt med vitlöken till alltså! 
Slog även på en film under tiden vi åt, som vi alltid gör, och nu har vi paus från vårat lilla Harry Potter -maraton. Så det blev till att kolla på den nyare filmen om Tintin, eftersom jag inte hade sett den. Spännande och underhållande!

Nu är man sådär sjukt trött (som jag alltid blir efter jag ätit) så man bara kan gå och lägga sig egentligen, så det luutar väl åt det nu snart. Imorgon är det ju trots allt fredag! Fick ju veta igår att vårat modem och internet inte kommer fören den 28:e.. Vilket är lite av en sorg då man är gamer! Men men, huvudsaken det kommer före season 4 på LoL! Har vi tur nu så kan vi vara i huset i Torpshammar i helgen dessutom, så vi får en gaming-helg ändå trots allt! 


Näe nu skickar jag iväg karln på korren å handla lite torsdags-snacks! Mihi! (nu när man är vuxen får man ju göra som man vill ;) )




 
 
 
 
 
 


Sayonara! ~~






Kommentera här: