Tog mig tid!


   Solnedgång i Fränsta ~~                




Tog mig tid igårkväll att göra om min header, vart mindre bilder denna gång, snyggt med lite stilrent också tycker jag. Ska väl påbörja nästa lilla projekt så småningom också, dvs bakgrundsbilden. Vet ju inte vad det är för mått så jag får helt enkelt testa mig fram! Men som tidigare sagt vore det najs å använda sig av appledatorerna på skolan, eftersom de har PS. Men får se hur det blir med det.

Idag har jag skrivit lite mer på historia-uppgiften, som skulle vara klar idag egentligen. Men som vanligt blir jag ju så överambitiös, och det ska ju vara så riktigt och rätt så det tar ju alltid så lång tid för mig att få till det som jag vill ha det. Men ska väl försöka knyta ihop det snart på något vis.. Skriver förresten om forntiden i Japan, och hittar desvärre inget jätteintressant, så det blir mest om de olika erorna. 

Har fått en ny uppgift på svenskan också, att skriva ett tal, som vi senare ska hålla förmodligen. Minns hur det gick förra året på svenska B då vi hade ungefär samma uppgift, tog sån tid och jag tror jag bytte ämne att tala om flera gånger. Men men..

Nu har jag äntligen kommit hem och känner redan att jag kommer lägga mig tidigt ikväll. Tänk att det redan är torsdag imorgon, och sen är det fredag. Förhoppningsvis kommer vårat efterlängtade bredband, eller ja, modemet, då. Som det ser ut just nu ska vi bara vara glada att vi kan låna grannens trådlösa internet, men det är omöjligt att spela på just nu med tanke på att man får runt 1000 ping var och varannan minut, och blir DC:ad hela tiden. Näe, det är taskigt mot de andra och man förlorar bara på det..

Nu ska vi nog ta och göra middagen! Kryddad fisk i ugn och pressad potatis DRÄNKT i romsås! Mihihi.. 






 



Tudilue ~~





1 Cissy:

skriven

Vill du ha photoshop har ja portable. Behövs ingen installation. Bara dra över, och starta och funkar exakt som vanliga. :)
Vilken port bor ni i då?

Svar: Jag har testat PS på min dator men det går så sjukt långsamt och datorn är redan långsam som den är så :( Men tack ändå! Bor i 3E =)
FelizZ

Kommentera här: