En konversation mellan själ och samvete



Hur ska jag bära mig åt för att inte hamna i fel händer? ; Visa vem du är först för folk så de får se
hur du är som person, då kanske de kan få rätt uppfattning också, istället för att observera
hur andra är som personer, i smyg, utan att själv visa ditt fullaste Jag.
Var misstänksam!
Och lita inte på någon bara för att den visar dig kärlek och omtanke, det kan vara falska känslor.

Varför ger folk falska känslor? ; För att de är osäkra på sig själva.

Hur vet jag när jag kan lita på någon? ; När någon bevisar det, inte fören då, kan man lita på dem,
och om de motbevisar trohet och förlitelse, så vet du att du ej längre kan lita på dem.

Bör man tro på någon som en gång har svikit? ; Är du beredd att misslyckas?

Hur menar du nu? ; Det är upp till dig om du bör tro på någon som en gång har svikit, det är också din uppgift

att göra allt du kan för att svikaren ej mer sviker, om du så önskar.

Hur bör jag gå till väga? ; Var öppen, observant, ärlig och var ditt fullaste Jag.


Om jag inte klarar att vara öppen? ; Då har du förlorat.. Det spelar ingen som helst roll hur du känner

inom dig, så länge du inte släpper ut det..


Fan..




 

Kommentera här: